ThyssenKrupp AG

Über die ThyssenKrupp AG

Bei ThyssenKrupp arbeiten über 150.000 Mitarbeiter in rund 80 Ländern mit Leidenschaft und hoher Kompetenz an Produktlösungen für nachhaltigen Fortschritt. Ihre Qualifikation und ihr Engagement sind die Basis für den Erfolg des Konzerns. ThyssenKrupp erwirtschaftete im Geschäftsjahr 2011/2012 einen Umsatz von 40 Milliarden €.

hw.design unterstützte die Markenbildung im Zeitraum von 2000 bis 2011 und prägte den kommunikativen Auftritt des Konzerns in dieser Zeit inhaltlich und visuell. Mit der Konzeption und Realisierung des aktuellen Geschäftsberichtes knüpft hw.design wieder an die erfolgreiche Zusammenarbeit an.

ThyssenKrupp AG

Annual Report 2009/2010
“Insights. Our new locations. For people, ideas, solutions.”

The materials and technology Group ThyssenKrupp is continuing its long-term international growth strategy by expanding in new locations. In doing so, not only economic aspects determine its actions, but also values such as sustainability and social responsibility.

For ThyssenKrupp, locations are where the future is created. They further the Group, its customers, staff and partners and society and give them a future. This idea is the root of the central concept and the slogan of the report “Insights. Our new locations. For people, ideas, solutions”.

The series of annual reports aims to offer the reader in-depth insights. In an integrated magazine, the three new building projects in Brazil, the USA and Germany are presented from different perspectives, specifically from technological, architectural and cultural standpoints. Prepared as a combination of informative atlas and vibrant travel diary, it invites the reader to embark on a journey of discovery.

Each insight explains the strategic background to the location through individuals based on the ground, emphasising the stimulus this generates for the economy, the region and society, as well as how the locations are connected with one another. Consequently, the creative theme of the report, “flows”, is reflected throughout with flow lines based on the style of climate maps.

ThyssenKrupp AG

Annual Report 2009/2010

30–11–2010

Alle Projekte des Kunden

Ähnliche Projekte

MAHLE
Geschäftsbericht 2017
MAHLE
MAHLE
Reporting Digital 2017
MAHLE
Wacker Chemie AG
Geschäftsbericht 2017
Wacker Chemie AG
Newsletter
Anmeldung

*Pflichtfeld

Mit meiner Anmeldung zu dem Newsletter willige ich ein, dass hw.design die oben eingegebenen Daten nutzt, um mir den Newsletter zukommen zu lassen und personalisierte Nutzungsprofile erstellt werden. Diese Einwilligung kann jederzeit wiederrufen werden, in dem ich mich im Newsletter abmelde. Weitere Informationen finden Sie in unseren Datenschutzbestimmungen